ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن

ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن

ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن درس  وسایل و ابزار شناسی و کاربرد آن در خانه پودمان کاربرد و اصول نگهداری لوازم خانگی

ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن درس  وسایل و ابزار شناسی و کاربرد آن در خانه پودمان کاربرد و اصول نگهداری لوازم خانگی با فرمت ورد و قابل ویرایش در 30  صفحه

ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن تحقیق آماده پودمان علمی کاربردی  می باشد که توسط بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در یک تحقیق پودمان علمی کاربردی است.تحقیق آماده ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن شامل بخش های زیر است :

1.      مقدمه

2.     سوابق تحقیق

3.     متن تحقیق

4.     نتیجه گیری

5.     پیشنهادات

6.     منابع و ماخذ

بخشی از تحقیق آماده ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن را مشاهده می کنیم .

مقدمه

امروزه در تمامی خانه ها لوازم خانگی برقی و گازی به وفور یافت می شود . یخچال ، تلویزیون ، بخازی ، پنکه و . . . از لوازم خانگی پر کاربرد هستند . حتماً برای شما هم پیش آمده است که وسایل شما معیوب شده باشند و نیاز به تعمیر داشته باشند .

در صورتی که دستگاه شما خراب شد بجای اینکه مستقیماً آن را به تعمیرگاه مربوطه ببرید نگاهی به راهنمای تعمیر آن انداخته و مطمئن شوید مشکل به دست شما قابل حل نخواهد بود .اهميت نگهداری و تعميرات صحيـح و علمی تجهيزات و تأسيسات بر هيچکس پوشيـده نيست. در فرهنگ جديـد صنعتی، امـور نگهداری و تعميرات جزء لاينفک مديريت بهره برداری صحيح و اقتصادی از تجهيزات  و تأسيسات است. منظور از نگهداری و تعميرات ، مجموعه  فعاليتها و عملياتی است که در جهت حفظ ، کنترل و افـزايش عمر مفيـد تجهيزات و تأسيسات انجـام می شود. انجام اين امر مستلزم ايجـاد يک نظام نگهداری و تعميرات بـوده که مواردی از قبيـل برنامه ريـزی نگهداری و تعميرات اصلاحی، اساسی، پيشگيرانه و قابل پيش بينی را شامل می شود.

نظامهای نگهداری و تعميرات، مجموعه ای است متشکل از روشها، فرمها ودستورالعمل هايی که اهداف فوق را برآورده می سازد و مديريت را در جهت برنامه ريزی و نظارت بهتر در امور مربوطه ياری می کند. به منظور تسريـع در رسيدن به اهدافی که در بالا به آن اشاره شد بايد سعی در استقرار يک سازمان نگهداری و تعميرات پويا و مؤثر نمود.        هدف اصلی نظام نگهداری و تعميرات ، ايجاد روش نظام مند جهت کنترل وضعيت تجهيزات و دستگاه های موجود و بهينه کردن توانايي های آن ها به منظـور رسيدن به حداکثر کارائی و کاهـش نرخ خرابـی و از کارافتـادگی آن هاست، که دستيابـی به افـزايش کيفيت راهبردی و جلوگيـری از مشکلاتی که بر اثر خرابی تجهيزات و دستگـاهها به وجود می آيد و کاهـش هزينه های انرژی مانند برق، سوخت و غيره و هزينه های تعميرات تکراری و متوالی و در نتيجه استفاده بهتر از قطعات يدکی و … نيز در کنار رسيدن به هدف اصلی فوق، مورد نظر می باشد.

      اهداف گسترده تر نظام نگهداری و تعمیرات عبارتند از :

–           کاهش هزينه های انرژی مانند (برق، سوخت و غيره).

–            کاهش هزينه های تعميرات تکراری و متوالی و در نتيجه استفاده بهتر از قطعات يدکی و ….

–            افزايش کيفيت راهبری و جلوگيری از مشکلاتی که بر اثر خرابی تجهيزات و دستگاه ها به وجود می آيد.

–            ايجاد نظم و ترتيب و استاندارد کردن کارهای تعميراتی.

–            بهينه نمودن هزينه های نگهداری و تعميرات.

–            ارزيابی کار تجهيزات، دستگاه ها و سيستم های موجود، به منظور تنظيم سياست های آتی خريد آنها.

سوابق تحقیق

يکی از وسايلی که برای تأمين آب گرم در منازل مسکونی و همچنين در مکان‌های تجاری مانند آرايشگاه‌ها و دفتر‌های کار استفاده می‌شود، آبگرمکن است که هم‌اکنون انواع مختلف آن در کشور وجود دارد. سوخت مصرفی اين آبگرمکن‌ها گاز طبيعی و گاز مايع است. البته در کشورهای ديگر نوع برقی آن نيز مصرف می‌شود. مصرف انرژی يک آبگرمکن لحظه‌ای معمولی در سال حدود 25.000 تا35.000 می‌باشد که با تغيير طراحی و نوع سيستم‌های کنترلی و ايمنی، مصرف آن را تا حدود 20.000 در سال کاهش می‌يابد. در اين پژوهش، راه‌کارهای جديد و تکنولوژيک بهينه‌سازی آبگرمکن گازی لحظه‌ای مانند استفاده از سيستم‌های جديد بدون پيلوت، پيلوت لحظه‌ای و طراحی مبدل حرارتی با راندمان بسيار بالا مورد بررسی قرار گرفته‌اند که با بکارگيری آنها، مصرف انرژی يک آبگرمکن لحظه‌ای تا 35% کاهش مي‌يابد.

برای دانلود تحقیق آماده ابزار وتجهیزات مورد نیاز در تعمیر آبگرمکن از این قسمت اقدام کنید.