نمونه گزارش تخصصی مشاوران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی

نمونه گزارش تخصصی مشاوران

نمونه گزارش تخصصی مشاوران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان در جهت پیشبرد یادگیری هر چه بیشتر

نمونه گزارش تخصصی مشاوران به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان در جهت پیشبرد یادگیری هر چه بیشتر  با فرمت ورد و قابل ویرایش و در 29 صفحه

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت گزارش تخصصی  خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است..در این مورد تیم تخصصی ما به همراه نمونه گزارش تخصصی مشاوران پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت نمونه گزارش تخصصی مشاوران را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی مشاوران به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان

دیباچه پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان

درک مشکل پیرامون قضیه  ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان

بررسی بیشتر در رابطه با ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان

ارائه مستندات پیرامون ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان

پیش بینی نتایج در مورد ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان

راهکارها پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان

رفرنس و منبع مورد استفاده ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان

خسارت‌هاي ناشي از افت‌ تحصيلي:

1-هزينه‌هاي تحميل‌شد‌ه به د‌ولت یاآن چه افت تحصیلی به نظام آموزشی تحمیل می کند  را میتوان شامل موارد زیر دانست :

الف: اتلاف هزينه‌هاي جاري اد‌اره و  موسسات آموزشي توسط د‌ولت.

ب: اتلاف سرمايه‌گذاري‌هاي ثابت براي احد‌اث و تجهيز فضاهاي آموزشي و پرورشي.

2- هزينه‌هاي تحميل‌شد‌ه بر خانواد‌ه شامل:

الف: اتلاف هزينه‌هاي مستقيم خانواد‌ه مثل پرد‌اخت حق ثبت‌نام، هزينه لوازم‌التحرير.

ب: اتلاف هزينه‌هاي حمل و نقل، ارتباطات براي رفت و آمد‌ د‌انش‌آموزان به مد‌رسه.
3- خسارت‌هاي وارد‌ه به د‌انش‌آموزان شكست خورد‌ه شامل:

الف: هزينه فرصت از د‌ست رفته بر اثر د‌يرتر راه يافتن به بازار كار.

ب: خسارت‌هاي د‌يگري كه بر فرد‌ وارد‌ مي‌شود‌ مثل هزينه واقعي سرخورد‌گي، احساس حقارت و بي‌كفايتي و خود‌پند‌اري منفي.

به نظر مي‌رسد‌ كه بعد‌ رواني اجتماعي خسارت‌ها كه به د‌انش‌آموز و خانواد‌ه او وارد‌ مي‌شود‌، به‌مراتب ضربات رواني جد‌ي‌تري نسبت به  بعد‌ ماد‌ي برخانواد‌ه و فرد‌ تحميل مي‌كند‌ و متأسفانه جبران زخم‌هاي شكست تحصيلي به سختی و ‌كند‌ي انجام مي‌شود‌.

 عوامل موثر بر افت تحصیلی:

این عوامل را به طور خلاصه میتوان چنین بیان نمود و آن را در   4   بخش خود دانش آموز ،

خانواده،مدرسه و اجتماع لحاظ نمود:

۱. عوامل مربوط به خود دانش آموز

  • عوامل فیزیولوژیکی و جسمی مانند ضعف بینایی و شنوایی و غیره
  • عوامل ذهنی و روانی مانند میزان هوش و قدرت حافظه و سلامت روانی
  • نداشتن هدف واقعی و عینی و روشن از تحصیل
  • عدم انگیزش درونی برای تحصیل و مطالعه
  • نداشتن اعتماد به نفس کافی
  • ضعف اراده در تصمیم گیری های تحصیلی و مطالعه و اجرای تصمیمات
  • عدم برنامه ریزی دقیق از لحاظ زمان و میزان مطالعه روزانه
  • نداشتن روش مطالعه مناسب برای دروس مختلف
  • مهارت های مطالعه نادرست .

گردآوری شواهد یک

 مصاحبه با تک تک دانش آموزان کلاس

پس از مشخص کردن مساله و کلاس با تک تک دانش آموزان صحبت کرده و از برنامه مطالعه روزانه آنها مطلّع شدم، چیزی که در این مورد کاملاً مشهود بود و تقریباً بین اکثریت آنان مشترک بود این بود که اغلب حدود 3 تا چهار ساعت عصرها میخوابیدند. برنامه ثابت و مشخصی برای مطالعه نداشتند و اکثراً هنگامی شروع به مطالعه می کردند که افراد خانواده در منزل بودند و تلویزیون هم روشن بود

 مصاحبه یا خانواده ها

با تماس با اولیاء این دانش آموزان و پرس و جو در خصوص میزان مطالعه و ساعت مطالعه، آنان نیز تایید کردند که فرزندانشان اغلب ساعات عصر را می خوابند و هیچ کدام ساعت مشخصی برای مطالعه ندارند و روش درستی را هم برای مطالعه بکار نمی برند و اغلب در جمع افراد خانواده شروع به مطالعه می کنند و در مقابل اعتراض والدین به اینکه چرا در جمع خانواده و سروصدای تلویزیون درس می خوانند، ادعا می کنند که با صدای تلویزیون بهتر می توانند درس بخوانند و بیشتر یاد می گیرند

با توجه به موارد عنوان شده سعی کردم به چرایی افت تحصیلی و تبیین منطقی آن و علت اصلی بپردازم که بر اساس الگوی شش پرسش بصورت منظم اشاره شده است:

  1. چرایی؟

دوره ابتدایی دوره بسیارحساسی است و سبب افزایش استرس بر دانش آموزان شده و افت تحصیلی فراوانی بدنبال دارد که این مسئله مرا وا داشت تا در این زمینه و برای کاهش این افت دست به اقداماتی بزنم.

  1. چگونه؟

نداشتن یک برنامه ریزی درست، شیوه صحیح برای مطالعه، ، عدم آشنایی با کتب جدید و تواناییهایی که فرد دارد، در کاهش اثرگذاری نوع مطالعه اثر گذار است.

شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی مشاوران را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.